Zauważyłem że UFO wpadło w gusta emerytom którzy chyba chcą
się odmłodzić, dlatego niektórzy maja 7,5 w mieście...
dokładnie, emeryty i baby, mniej więcej tak jak octavia to wieśniaki, elektorat samoobrony i bazarowi handlarze :lol:
musisz chyba jeszcze więcej czytać i jeszcze więcej siedzieć na CKpcośtam :haha:
Proponuję zwrócić uwagę uwagę kto jeździ UFO, bo po prostu pewna grupa osób upodobała sobie to auto i tyle. Nie mówię że każdy posiadacz VIII gen. to emeryt ale spora część właścicieli jest po 50. No chyba panowie nie wzięliście tego do siebie czy może już jesteście w tym wieku że jedyne co pozostało to doświadczenie
Dzień dobry!!!
Wydaje mi się, że moje swiatła troszke zbyt blisko świecą i chciałbym je troszkę podnieść.
Są tam dwa pokrętła białe , jedno w pionie, drugie ze skosa. Moje pytanie brzmi które jest od regulacji wysokości świecenia reflektorów.
Też poszukuję informacji jak to zrobić.
Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
Znalazłem pokrętła na klucz ampulowy z tyłu reflektorów ale w manualu do O2FL nic nie ma na ten temat. Na razie nie pilno mi na stacje diagnostyczną, nie musze używać świateł mijania w dzień.
dwa pokrętła to 50 % szans w nocy podjedź do ściany i przekręć jedną śrubką 1 obrót obserwując czy się podnosi czy opuszcza, jeśli się nic nie dzieje to znaczy że to regulacja poziomu, pion powinieneś zauważyć po jednym obrocie
Tyle to ja wiem, mam nawet na ścianie w garażu "odrysowane" światła do O2 zaraz po przeglądzie rejestracyjnym.
Śrub do regulacji jest 6, po 3 na każdą lampę, po raz pierwszy mam do czynienia z projektorami, wolę najpierw popytać.
Hun996, te dwie bliżej soczewki to śruby do świateł mijania: górna reguluje góra-dół, a dolna lewo-prawo. Jeśli świeci na boki, to najpierw reguluj lewo-prawo a potem dopiero korekcja góra-dół ( przy regulacji lewo-prawo zmienia się też wysokość, więc żeby nie kręcić w nieskończoność to najpierw lewo-prawo, a potem korekta góra-dół ).
Ta trzecia oddalona od tych dwóch to śruba od regulacji wysokości świateł drogowych.
Dzięki kolego kowal 2002 za informację. Bardzo się przyda, bo u mnie lewe światełko jakoś niżej podczas gdy powinny być obydwa na tej samej wysokości.
Pozdrawiam
wjabl
mam problem z regulacją, mianowicie w lewej lampie ewidentnie nie działa pokrętło od regulacji góra-dół.
Czy ktoś wie może, czy to da się jakoś naprawić, ustawić na amen, czy jednak czeka mnie wymiana całej lampy?
Problem mam i ja
Światło prawe - chciałem przestawić lekko w prawo. Wszystko OK, dolnym pokrętłem przekręciłem światło skręciło w prawo i w górę, następnie górnym pokrętłem obniżyłem do wcześniejszego położenia i wszystko super jak chciałem.
Światło lewe - kręcę dolnym - rusza się góra - dół ale nie widać skręcania - a chciałem skierować światło w stronę lewą. Może zrobiłem to w za małym zakresie...nie wiem. Czy może ktoś podpowiedzieć - jak chcę skręcić lewym światłem w lewo, to dolnym pokrętłem muszę obniżać czy podwyższać światło???
Mam nadzieję, że wszystko napisałem zrozumiale
Dzięki z góry
wjabl
Też poszukuję informacji jak to zrobić.
Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
Miałem podobnie i wydawało się, że światła świeca tragicznie....po jakimś czasie pojawiłem sie w tym samym ASO z prośba o wyregulowanie świateł - od tamtej pory nie narzekam. Nie polecam samemu podnosić/opuszczać skręcać strumienia światła prawo/lewo....bo na oko to nie wychodzi, a później na drodze widać kto sobie sam podniósł, bo mu było za nisko.
pozdrawiam
Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!
Para pokręteł bliżej kabiny służy do regulacji świateł mijania. Pokrętło położone bardziej skrajnie (bliżej błotnika) i leżące wyżej powoduje ruch góra-dół ale jednocześnie po skosie, czyli używamy go, jeśli chcemy wyregulować reflektor prawo-lewo. Natomiast pokrętło położone bliżej środka komory silnika (trochę niżej niż to pierwsze) powoduje regulację góra-dół bez ruchu bocznego.
Czyli:
- jeśli chcemy regulować tylko w płaszczyźnie pionowej, używamy tylko pokręteł leżących bliżej środka
- jeśli potrzebujemy regulacji w płaszczyźnie poziomej, najpierw pokrętłem skrajnym podnosimy lub opuszczamy światło z jednoczesnym ruchem po skosie (nie pamiętam teraz, czy przy podnoszeniu światło idzie w prawo, a przy opuszczaniu w lewo czy też na odwrót, ale to widać na ścianie bardzo dobrze) Następnie, po odpowiednim ustawieniu prawo-lewo korygujemy ustawienie w płaszczyźnie pionowej pokrętłem środkowym.
Do regulacji świateł najlepiej wykreślić sobie linie na ścianie w garażu. Musi być równa i pozioma podłoga. Robimy to wiedząc, że w O2FL wiązka światła powinna opadać o 10 cm na każde 10 m odległości od ściany. Punkt załamania granicy światła i cienia musi leżeć dokładnie na wysokości środków soczewek (zaznaczamy je stojąc przodem samochodu tuż przy ścianie).
Ja punkty do regulacji świateł zaznaczyłem sobie na ścianie w garażu podziemnym jednego z centrów handlowych w znanym sobie miejscu
A, pojedyncze pokrętło bliżej przedniego zderzaka służy do regulacji świateł drogowych góra-dół.
Tippo, jeśli trzeba poprawić tylko "trochę" to robisz tak samo jak przy zwykłych H7. Jak poprawka jest większa to już wypadało by użyć VCDS-a i ustawić prawidłowo lampy dopiero po wejściu w tryb serwisowy.
Tippo, jeśli trzeba poprawić tylko "trochę" to robisz tak samo jak przy zwykłych H7. Jak poprawka jest większa to już wypadało by użyć VCDS-a i ustawić prawidłowo lampy dopiero po wejściu w tryb serwisowy.
Az tak zle nie jest, czyli srubki do regulacji mijania gdzies tam sa?? Bo dlugie h1 mam ok.
Auto obnizylem jakby nie bylo o 60mm, wiec pewno stad moga swiecic nieco za nisko...
Zajrzalem, rzeczuwiscie sa 3 sruby biale do regulacji, 2 blizej botnika jedna pod druga, i 1 blizej chlodnicy
Czyli jesli chce regulowac gora-dol mijania , to ustawiam ta co jest nizej w tej parze przy blotniku ??
Sorry za odgrzebywanie.
Czy macie może fotki bym nie przekombinował , z zaznaczeniem które co reguluje ?
Szukałem , ale nie znalazłem.
Mam O2 FL 2012, łezki, prawy odrobinę chciałbym lekko podnieść do góry - nie widzę dobrze znaków.
miałem ten sam problem ....przy 130 nocą miałem oczy choćby nity na moście - świeciły tak blisko . Kupiłem dobre pivo , podjechałem na stację diagnostyczną facet mi stwierdził , że ciuuuut za nisko mi świecą , i podkręcił w górną granicę dopuszczenia wg. nich - rezultat BAJA ! teraz sie jeździ , i nikt mi nie mryga
Komentarz