Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL

    Zamieszczone przez kross12
    Zamieszczone przez szkoda
    Zamieszczone przez kross12
    Zauważyłem że UFO wpadło w gusta emerytom którzy chyba chcą
    się odmłodzić, dlatego niektórzy maja 7,5 w mieście...
    dokładnie, emeryty i baby, mniej więcej tak jak octavia to wieśniaki, elektorat samoobrony i bazarowi handlarze :lol:
    musisz chyba jeszcze więcej czytać i jeszcze więcej siedzieć na CKpcośtam :haha:
    Proponuję zwrócić uwagę uwagę kto jeździ UFO, bo po prostu pewna grupa osób upodobała sobie to auto i tyle. Nie mówię że każdy posiadacz VIII gen. to emeryt ale spora część właścicieli jest po 50. No chyba panowie nie wzięliście tego do siebie czy może już jesteście w tym wieku że jedyne co pozostało to doświadczenie
    Szczególnie ten osobnik pasuje do tego profilu ;P
    Nergal sam na zakupach - Plotek
    moje aukcje allegro :
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2832058

  • #2
    regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL

    Dzień dobry!!!
    Wydaje mi się, że moje swiatła troszke zbyt blisko świecą i chciałbym je troszkę podnieść.
    Są tam dwa pokrętła białe , jedno w pionie, drugie ze skosa. Moje pytanie brzmi które jest od regulacji wysokości świecenia reflektorów.

    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • #3
      marcink_1, Forum - Octavia Club Polska pewnie cos podobnie jak przed FL
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez piotrek_os
        marcink_1, Forum - Octavia Club Polska pewnie cos podobnie jak przed FL
        Jest całkiem inaczej. Po FL są reflektory soczewkowe całkiem inne.

        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz


        • #5
          Też poszukuję informacji jak to zrobić.
          Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
          Znalazłem pokrętła na klucz ampulowy z tyłu reflektorów ale w manualu do O2FL nic nie ma na ten temat. Na razie nie pilno mi na stacje diagnostyczną, nie musze używać świateł mijania w dzień.
          1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR

          Komentarz


          • #6
            dwa pokrętła to 50 % szans w nocy podjedź do ściany i przekręć jedną śrubką 1 obrót obserwując czy się podnosi czy opuszcza, jeśli się nic nie dzieje to znaczy że to regulacja poziomu, pion powinieneś zauważyć po jednym obrocie

            Komentarz


            • #7
              Tyle to ja wiem, mam nawet na ścianie w garażu "odrysowane" światła do O2 zaraz po przeglądzie rejestracyjnym.
              Śrub do regulacji jest 6, po 3 na każdą lampę, po raz pierwszy mam do czynienia z projektorami, wolę najpierw popytać.
              1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR

              Komentarz


              • #8
                Hun996, te dwie bliżej soczewki to śruby do świateł mijania: górna reguluje góra-dół, a dolna lewo-prawo. Jeśli świeci na boki, to najpierw reguluj lewo-prawo a potem dopiero korekcja góra-dół ( przy regulacji lewo-prawo zmienia się też wysokość, więc żeby nie kręcić w nieskończoność to najpierw lewo-prawo, a potem korekta góra-dół ).

                Ta trzecia oddalona od tych dwóch to śruba od regulacji wysokości świateł drogowych.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  W przed FL jest też regulacja świateł drogowych, ktoś coś takiego kojarzy?

                  Komentarz


                  • #10
                    A po co się bawić. Stacje diagnostyczne ustawiają światła za darmo...
                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez greg44
                      W przed FL jest też regulacja świateł drogowych, ktoś coś takiego kojarzy?
                      ano, z tylca, równoległa do podłoża....najbardziej widoczna... :szeroki_usmiech
                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzięki Kowal za info. Pokręcę jak zrobi się trochę cieplej. I plastik będzie elastyczniejszy...
                        1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzięki kolego kowal 2002 za informację. Bardzo się przyda, bo u mnie lewe światełko jakoś niżej podczas gdy powinny być obydwa na tej samej wysokości.
                          Pozdrawiam
                          wjabl
                          Kraków
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40087

                          Komentarz


                          • #14
                            ano, z tylca, równoległa do podłoża....najbardziej widoczna... :szeroki_usmiech
                            Ano jest coś takiego, trzecia śrubka do regulacji, widać śrubke jak się patrzy od góry ciekawe czy to dużo daje ta regulacja, kiedyś sprawdzę.

                            Komentarz


                            • #15
                              greg44, daje bardzo dużo ( zakres jest od jakiś 20m przed samochodem do czubków drzew przed tobą ).
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam

                                mam problem z regulacją, mianowicie w lewej lampie ewidentnie nie działa pokrętło od regulacji góra-dół.
                                Czy ktoś wie może, czy to da się jakoś naprawić, ustawić na amen, czy jednak czeka mnie wymiana całej lampy?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Problem mam i ja
                                  Światło prawe - chciałem przestawić lekko w prawo. Wszystko OK, dolnym pokrętłem przekręciłem światło skręciło w prawo i w górę, następnie górnym pokrętłem obniżyłem do wcześniejszego położenia i wszystko super jak chciałem.

                                  Światło lewe - kręcę dolnym - rusza się góra - dół ale nie widać skręcania - a chciałem skierować światło w stronę lewą. Może zrobiłem to w za małym zakresie...nie wiem. Czy może ktoś podpowiedzieć - jak chcę skręcić lewym światłem w lewo, to dolnym pokrętłem muszę obniżać czy podwyższać światło???

                                  Mam nadzieję, że wszystko napisałem zrozumiale
                                  Dzięki z góry
                                  wjabl
                                  Kraków
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40087

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Hun996
                                    Też poszukuję informacji jak to zrobić.
                                    Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
                                    Miałem podobnie i wydawało się, że światła świeca tragicznie....po jakimś czasie pojawiłem sie w tym samym ASO z prośba o wyregulowanie świateł - od tamtej pory nie narzekam. Nie polecam samemu podnosić/opuszczać skręcać strumienia światła prawo/lewo....bo na oko to nie wychodzi, a później na drodze widać kto sobie sam podniósł, bo mu było za nisko.
                                    pozdrawiam
                                    Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!

                                    SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Para pokręteł bliżej kabiny służy do regulacji świateł mijania. Pokrętło położone bardziej skrajnie (bliżej błotnika) i leżące wyżej powoduje ruch góra-dół ale jednocześnie po skosie, czyli używamy go, jeśli chcemy wyregulować reflektor prawo-lewo. Natomiast pokrętło położone bliżej środka komory silnika (trochę niżej niż to pierwsze) powoduje regulację góra-dół bez ruchu bocznego.
                                      Czyli:
                                      - jeśli chcemy regulować tylko w płaszczyźnie pionowej, używamy tylko pokręteł leżących bliżej środka
                                      - jeśli potrzebujemy regulacji w płaszczyźnie poziomej, najpierw pokrętłem skrajnym podnosimy lub opuszczamy światło z jednoczesnym ruchem po skosie (nie pamiętam teraz, czy przy podnoszeniu światło idzie w prawo, a przy opuszczaniu w lewo czy też na odwrót, ale to widać na ścianie bardzo dobrze) Następnie, po odpowiednim ustawieniu prawo-lewo korygujemy ustawienie w płaszczyźnie pionowej pokrętłem środkowym.

                                      Do regulacji świateł najlepiej wykreślić sobie linie na ścianie w garażu. Musi być równa i pozioma podłoga. Robimy to wiedząc, że w O2FL wiązka światła powinna opadać o 10 cm na każde 10 m odległości od ściany. Punkt załamania granicy światła i cienia musi leżeć dokładnie na wysokości środków soczewek (zaznaczamy je stojąc przodem samochodu tuż przy ścianie).
                                      Ja punkty do regulacji świateł zaznaczyłem sobie na ścianie w garażu podziemnym jednego z centrów handlowych w znanym sobie miejscu

                                      A, pojedyncze pokrętło bliżej przedniego zderzaka służy do regulacji świateł drogowych góra-dół.

                                      Mam nadzieję, że opisałem zrozumiale

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Czy ksenon afs w o2 FL tez mozna ustawiac na wysokosc?? jakas srubka lub vagiem ??
                                        wydaje mi sie, ze nieco za nisko swieca.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Tippo, jeśli trzeba poprawić tylko "trochę" to robisz tak samo jak przy zwykłych H7. Jak poprawka jest większa to już wypadało by użyć VCDS-a i ustawić prawidłowo lampy dopiero po wejściu w tryb serwisowy.
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez kowal 2002
                                            Tippo, jeśli trzeba poprawić tylko "trochę" to robisz tak samo jak przy zwykłych H7. Jak poprawka jest większa to już wypadało by użyć VCDS-a i ustawić prawidłowo lampy dopiero po wejściu w tryb serwisowy.
                                            Az tak zle nie jest, czyli srubki do regulacji mijania gdzies tam sa?? Bo dlugie h1 mam ok.
                                            Auto obnizylem jakby nie bylo o 60mm, wiec pewno stad moga swiecic nieco za nisko...

                                            Zajrzalem, rzeczuwiscie sa 3 sruby biale do regulacji, 2 blizej botnika jedna pod druga, i 1 blizej chlodnicy
                                            Czyli jesli chce regulowac gora-dol mijania , to ustawiam ta co jest nizej w tej parze przy blotniku ??

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Sorry za odgrzebywanie.
                                              Czy macie może fotki bym nie przekombinował , z zaznaczeniem które co reguluje ?
                                              Szukałem , ale nie znalazłem.
                                              Mam O2 FL 2012, łezki, prawy odrobinę chciałbym lekko podnieść do góry - nie widzę dobrze znaków.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                miałem ten sam problem ....przy 130 nocą miałem oczy choćby nity na moście - świeciły tak blisko . Kupiłem dobre pivo , podjechałem na stację diagnostyczną facet mi stwierdził , że ciuuuut za nisko mi świecą , i podkręcił w górną granicę dopuszczenia wg. nich - rezultat BAJA ! teraz sie jeździ , i nikt mi nie mryga

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X