Zamieszczone przez kross12
regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL
Zwiń
X
-
regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL
Szczególnie ten osobnik pasuje do tego profilu ;P
moje aukcje allegro :
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2832058Tagi: Brak
-
-
regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL
Dzień dobry!!!
Wydaje mi się, że moje swiatła troszke zbyt blisko świecą i chciałbym je troszkę podnieść.
Są tam dwa pokrętła białe , jedno w pionie, drugie ze skosa. Moje pytanie brzmi które jest od regulacji wysokości świecenia reflektorów.
Pozdrawiam
Marcin
-
-
marcink_1, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#519908 pewnie cos podobnie jak przed FL
Komentarz
-
-
Jest całkiem inaczej. Po FL są reflektory soczewkowe całkiem inne.Zamieszczone przez piotrek_osmarcink_1, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#519908 pewnie cos podobnie jak przed FL
Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Też poszukuję informacji jak to zrobić.
Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
Znalazłem pokrętła na klucz ampulowy z tyłu reflektorów ale w manualu do O2FL nic nie ma na ten temat. Na razie nie pilno mi na stacje diagnostyczną, nie musze używać świateł mijania w dzień.1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR
Komentarz
-
-
Hun996, te dwie bliżej soczewki to śruby do świateł mijania: górna reguluje góra-dół, a dolna lewo-prawo. Jeśli świeci na boki, to najpierw reguluj lewo-prawo a potem dopiero korekcja góra-dół ( przy regulacji lewo-prawo zmienia się też wysokość, więc żeby nie kręcić w nieskończoność to najpierw lewo-prawo, a potem korekta góra-dół ).
Ta trzecia oddalona od tych dwóch to śruba od regulacji wysokości świateł drogowych.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Problem mam i ja
Światło prawe - chciałem przestawić lekko w prawo. Wszystko OK, dolnym pokrętłem przekręciłem światło skręciło w prawo i w górę, następnie górnym pokrętłem obniżyłem do wcześniejszego położenia i wszystko super jak chciałem.
Światło lewe - kręcę dolnym - rusza się góra - dół ale nie widać skręcania - a chciałem skierować światło w stronę lewą. Może zrobiłem to w za małym zakresie...nie wiem. Czy może ktoś podpowiedzieć - jak chcę skręcić lewym światłem w lewo, to dolnym pokrętłem muszę obniżać czy podwyższać światło???
Mam nadzieję, że wszystko napisałem zrozumiale
Dzięki z góry
wjabl
Komentarz
-
-
Miałem podobnie i wydawało się, że światła świeca tragicznie....po jakimś czasie pojawiłem sie w tym samym ASO z prośba o wyregulowanie świateł - od tamtej pory nie narzekam. Nie polecam samemu podnosić/opuszczać skręcać strumienia światła prawo/lewo....bo na oko to nie wychodzi, a później na drodze widać kto sobie sam podniósł, bo mu było za nisko.Zamieszczone przez Hun996Też poszukuję informacji jak to zrobić.
Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
pozdrawiamOctavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!
SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB
Komentarz
-
-
Para pokręteł bliżej kabiny służy do regulacji świateł mijania. Pokrętło położone bardziej skrajnie (bliżej błotnika) i leżące wyżej powoduje ruch góra-dół ale jednocześnie po skosie, czyli używamy go, jeśli chcemy wyregulować reflektor prawo-lewo. Natomiast pokrętło położone bliżej środka komory silnika (trochę niżej niż to pierwsze) powoduje regulację góra-dół bez ruchu bocznego.
Czyli:
- jeśli chcemy regulować tylko w płaszczyźnie pionowej, używamy tylko pokręteł leżących bliżej środka
- jeśli potrzebujemy regulacji w płaszczyźnie poziomej, najpierw pokrętłem skrajnym podnosimy lub opuszczamy światło z jednoczesnym ruchem po skosie (nie pamiętam teraz, czy przy podnoszeniu światło idzie w prawo, a przy opuszczaniu w lewo czy też na odwrót, ale to widać na ścianie bardzo dobrze) Następnie, po odpowiednim ustawieniu prawo-lewo korygujemy ustawienie w płaszczyźnie pionowej pokrętłem środkowym.
Do regulacji świateł najlepiej wykreślić sobie linie na ścianie w garażu. Musi być równa i pozioma podłoga. Robimy to wiedząc, że w O2FL wiązka światła powinna opadać o 10 cm na każde 10 m odległości od ściany. Punkt załamania granicy światła i cienia musi leżeć dokładnie na wysokości środków soczewek (zaznaczamy je stojąc przodem samochodu tuż przy ścianie).
Ja punkty do regulacji świateł zaznaczyłem sobie na ścianie w garażu podziemnym jednego z centrów handlowych w znanym sobie miejscu
A, pojedyncze pokrętło bliżej przedniego zderzaka służy do regulacji świateł drogowych góra-dół.
Mam nadzieję, że opisałem zrozumiale
Komentarz
-
-
Az tak zle nie jest, czyli srubki do regulacji mijania gdzies tam sa?? Bo dlugie h1 mam ok.Zamieszczone przez kowal 2002Tippo, jeśli trzeba poprawić tylko "trochę" to robisz tak samo jak przy zwykłych H7. Jak poprawka jest większa to już wypadało by użyć VCDS-a i ustawić prawidłowo lampy dopiero po wejściu w tryb serwisowy.
Auto obnizylem jakby nie bylo o 60mm, wiec pewno stad moga swiecic nieco za nisko...
Zajrzalem, rzeczuwiscie sa 3 sruby biale do regulacji, 2 blizej botnika jedna pod druga, i 1 blizej chlodnicy
Czyli jesli chce regulowac gora-dol mijania , to ustawiam ta co jest nizej w tej parze przy blotniku ??
Komentarz
-
-
miałem ten sam problem ....przy 130 nocą miałem oczy choćby nity na moście - świeciły tak blisko . Kupiłem dobre pivo , podjechałem na stację diagnostyczną facet mi stwierdził , że ciuuuut za nisko mi świecą , i podkręcił w górną granicę dopuszczenia wg. nich - rezultat BAJA ! teraz sie jeździ , i nikt mi nie mryga
Komentarz
-
Komentarz